A week at the Sunshine Coast - Reisverslag uit Maroochydore, Australië van Suzanne Loon - WaarBenJij.nu A week at the Sunshine Coast - Reisverslag uit Maroochydore, Australië van Suzanne Loon - WaarBenJij.nu

A week at the Sunshine Coast

Door: Suzanne

Blijf op de hoogte en volg Suzanne

01 Augustus 2015 | Australië, Maroochydore

Lieve allemaal,

Ik kan niet geloven dat ik al een maand weg ben, de tijd hier gaat zo snel!! Afgelopen week heb ik niet in Melbourne doorgebracht, maar in het zon overgoten Maroochydore (en wat was ik toe aan wat warmte en zon). Zaterdag 25 juli vloog ik, met een uur vertraging, naar de Sunshine Coast voor een conferentie, de Wildlife Disease Association (WDA). De WDA is een organisatie gericht op wildlife (over de hele wereld) en elk jaar komen professionals, (diergeneeskunde) studenten en andere wildlife geïnteresseerden bij elkaar om een week te luisteren naar lezingen op het gebied van ziekten in wildilfe, behoud van wildlife en natuur en invloed van wildlife op de omgeving/mensen en andersom. De conferentie werd gehouden in een super luxe hotel, het Novotel Twin Waters Resort. De eerste nacht verbleef ik in een hostel, om vanaf zondag te verhuizen naar het hotel om een kamer te delen met iemand (dat maakt het nog enigszins betaalbaar...) Ik was nog geen twee minuten geland of ik kwam al iemand tegen die in hetzelfde hostel verbleef die nacht én die ook naar de conferentie zou gaan (hoe toevallig!). Nadat we ons hadden omgekleed in onze zomer outfit gingen we een stuk wandelen langs de Maroochy River. Al snel waren we toe aan een verfrissend drankje (we zijn die hitte natuurlijk niet meer gewend wonend in Melbourne) en vonden we daarna onze weg huiswaarts.
De volgende ochtend moest ik om 13.00uur aanwezig zijn voor een pathologie workshop, waarbij we een aantal casussen gingen behandelen. Ontzettend interessant en heb er veel van geleerd heb! 's Avonds was de welkomsreceptie en ik kan je verzekeren wildlife mensen weten hoe ze moeten drinken (onder het genot van een optreden van aboriginals). De rest van de week bestond uit het volgen van lezingen, waarin studenten/professionals hun onderzoek en bevindingen aan ons presenteerden. Deze lezingen werden op woensdagmiddag onderbroken door een trip naar het Rainforest Reserve in Maroochydore, een reserve met nog 55 hectare pure natuur, en op donderdag ochtend door een kleine aardbeving (waar ik ternauwernood aan ben ontsnapt ;) ) Lichtelijk voelde je dat je heen en weer geschud werd en voorwerpen om je heen zag je heen en weer bewegen, uiteindelijk bleek het 'epicentrum' 30 km bij ons vandaan te zitten en de beving een 5.2 op de schaal van richter te zijn! Ik kan 'een aardbeving meemaken' dus ook weer van mijn lijstje afstrepen! Op donderdagochtend vloog ik weer terug naar Melbourne na een week waarin ik veel nieuwe mensen heb ontmoet (zowel professionals (de dierenarts van Melbourne Zoo waar ik nu contact mee heb!) en studenten (ook van de universiteit waar ik zit)), ontzettend veel geleerd heb, genoten heb van het heerlijke weer en een fles wijn gewonnen heb met de 'human bingo'. Nu zit ik weer in een warme trui bij mijn kacheltje en probeer ik niet weg te waaien als ik naar buiten ga (het waait hier verschrikkelijk hard).
Gister (vrijdag) zijn Claire en ik voor de laatste keer samen uit geweest in Melbourne, aangezien ze van de week naar Sydney vliegt (gelukkig is ze er nog als ik naar Sydney ga, dus dan zien we elkaar weer :D). We besloten om naar Crown te gaan. Dit is een ENORM casino (het is het grootste casino van het zuidelijk halfrond) en 'entertainment' centrum met winkels, restaurantjes en barretjes (met prijzen nét allemaal een beetje boven het gemiddelde). We zochten een gezellig barretje en begonnen aan onze eerste cocktail. Toen we voor een tweede drankje gingen, raakten Claire en ik aan de praat met een Duitse business man. Deze bood ons een drankje aan en het is natuurlijk onbeleefd om dat af te wijzen. Blijkbaar was hij in een goede bui (en dat hij de creditcard van het bedrijf bij had waar hij werkte, speelde waarschijnlijk ook me) want hij kocht voor ons twee nogal flinke cocktails (zie foto) van een dollartje of 30 per cocktail (en dat was niet het enige wat hij bestelde). Na ons tweede drankje (ja we hebben ons netjes gedragen en maar twee drankjes op, haha) vonden we het wel weer tijd om naar huis te gaan. Verder is er in het weekend nog weinig gebeurt, morgen (zondag) ga ik naar een BBQ (hopelijk is het weer ons goed gezind) van de faculteit en maandag en dinsdag is de laatste trip naar de kangoeroes.

Iedereen een fijn weekend en tot horens!

Liefs, Suus

• 03 Augustus 2015 - 10:11

Maartje:

Toe maar, toe maar..., dus zo kom jij aan je gratis cocktails haha!! ;)
    Klinkt in ieder geval alsof je het hartstikke goed naar je zin hebt
    én nog heel wat opsteekt ook! Echt super!
    En heb je ook nog wat gegokt in het casino of was dat ietsie te duur?

X Maartje

• 09 Augustus 2015 - 13:56

Ruke En Alinka:

Hoi lieve Suus , zo te lezen heb je het prima naar je zin down under en heb je gelukkig geen last van heimwee ! Het is natuurlijk ook super om even een weekje aan de Goldcoast te zitten en ook nog het een en ander op te steken en nieuwe ervaringen op te doen en weer een stukje van de natuur te zien van dit prachtig continent .
    Toen wij in Melbourne waren hadden Benny en Melissa ons meegenomen uit eten in een van de restaurantjes bij dat casino en wij keken toen ook onze ogen uit ! zo gigantisch en luxe allemaal (we hadden voor Ruke gauw nog een paar nette schoenen gekocht in de stad want hij had alleen sportschoenen bij en dat kon natuurlijk niet !) Die cocktails zullen wel heerlijk zijn geweest ,maar pas je
    wel op met vreemde kerels die drankjes weg geven ?! Ja ik weet het ,tante's zijn net zo erg als bezorgde moeders ! (je weet ,het is goed bedoeld ) Blijf er van genieten,en we kijken weer uit naar je volgende verslag ! xxx

• 31 Augustus 2015 - 20:00

Je Slimste Familielid:

Klinkt allemaal goed Suus! Komt eigenlijk kortweg neer op beesten en borrels toch ;-) ?!?
    Ach dat past je goed dus geniet er van! Zag dat je ook nog naar Footy bent geweest, gaaf he om een keer te zien!

Doe de familie de groeten als je ze ziet en alvast proost (begint immers al ochtend te worden bij jou ;-) )

Wordt trouwens wel weer tijd voor een nieuwe blog van je!

gr x Dirk