First impressions - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Suzanne Loon - WaarBenJij.nu First impressions - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Suzanne Loon - WaarBenJij.nu

First impressions

Door: by Suzanne

Blijf op de hoogte en volg Suzanne

02 Juli 2015 | Australië, Melbourne

Lieve allemaal,

Hier is 'ie dan, mijn allereerste blog vanuit Australië! Afgelopen maandag 29 juni, na een zwaar afscheid, vertrokken richting Down Under. Mijn reis is prima verlopen, al was het wel erg lang (gelukkig heb ik van Dubai naar Melbourne veel kunnen slapen). Exact op tijd kwam ik dinsdagavond 21.00 uur lokale tijd aan in Melbourne. Daar werd ik opgehaald door Nicola (zij is een bekende van Lisa&Kenneth (familie in Sydney)) waar ik de eerste paar dagen mag spenderen. Het vliegveld ligt een stuk buiten Melbourne, dus na 30/45 minuten rijden kwamen we aan bij het huis van Nicola. Klein, schattig huisje waar ze samenwoont met haar man Sam, haar 2 zoontjes Raf en Hugo (als de wijn ja ;)) en de au pair Claire (uit Canada). Aangezien ik nogal moe was van de lange reis, gelijk mijn bedje ingedoken. Al bleek slapen toch wat minder te gaan dan gedacht (jetlag?). De volgende ochtend om 7.30 opgestaan (vroeeeeg). Sam en Nicola vertrekken rond die tijd naar werk en dan komen de zoontjes uit bed. Deze hebben geen rem, ik weet niet waar ze de energie vandaan halen, maar het blijft maar komen. Vandaag (woensdag 1-7) zou opa Jeff Claire, Raf en Hugo meenemen naar de Botanische Tuinen en ik mocht mee. De Botanische tuinen is een enorm park waar ze allerlei planten en bomen hebben geplant vanuit over de hele wereld. Als je daar rondloopt, heb je helemaal niet het idee dat je in een stad rondloopt waar 4 miljoen mensen wonen. 's Middags zijn Claire en ik met de jongens naar het park gegaan (hopend dat ze daar hun energie zouden verliezen), waar Claire met het idee kwam dat het wel heel leuk zou zijn als ik mee ging naar een 'Canadian Party'. Claire is Canadees en blijkwaar was het 'Canada day', dus daar kon ik natuurlijk geen nee tegen zeggen. Feestjes beginnen hier schijnbaar al heel vroeg want om 8 uur stonden we al aan de cider! Geen wijn voor mij (dat grapje zou me bijna 8-10 euro per glas kosten...) De drank vloeide nogal rijkelijk, er werd flink gedanst en heb veel nieuwe mensen leren kennen! Al met al een gezellige avond, totdat we uit de wc kwamen en Claire werd aangehouden op haar dronkenschap door twee bewakers. Toen hebben we maar besloten om naar huis te gaan en lagen we netjes om 1 uur in ons bedje.
Dat was maar goed ook want om 7.00 liep de wekker weer af voor mij. Vandaag (donderdag 2-7) ging ik een bezoekje brengen aan de universiteit waar ik straks 3 maanden zal doorbrengen. De universiteit, of beter gezegd de faculteit van diergeneeskunde, ligt in Werribee. Dat is een dorpje ongeveer 30 km buiten Melbourne. Na een lange treinreis, met veeeeel vertraging (niet alleen de NS is hier goed in), een nogal dramatisch levensverhaal van een vies mannetje (die noemen ze hier trouwens bogans, dat zijn mensen in de 'lagere' klassen, die niet echt verzorgd zijn, met slechte tanden, en weinig perspectief) en een busreis kwam ik aan bij de faculteit. Het is een kleine faculteit in combinatie met een kliniek, maar het is erg mooi. Jasmin (dat is mijn begeleidster) heeft me rondgeleid, me voorgesteld aan een aantal mensen en me mijn eigen kantoortje laten zien (^^). Aankomende maandag begin ik aan mijn eerste week, wat zal bestaan uit opstarten, literatuur lezen, etc. De maandag erop staat de eerste 'fieldtrip' gepland en dan gaan we de kangoeroes opzoeken! 's middags geluncht en door Melbourne gewandeld met Claire, maar door het gebrek aan slaap waren we zo weer thuis.

Hier is de avond nu gevallen en zit ik in een dikke trui, met een kop thee (want het is koud hier) op de bank. Het weer is sowieso gek in Melbourne. Het is echt waar dat je hier 4 seizoenen in 1 dag kan doormaken. Het gaat hier van zon, naar regen, naar storm, naar regen en zon tegelijkertijd (ik heb al meer regenbogen gezien in 2 dagen hier, dan in mijn hele leven bij elkaar). Hopelijk wordt het snel wat warmer, want daar ben ik aan toe (maar geen 34 graden in huis, dat gaat me te ver).

Ik heb wat foto's erbij gevoegd!

Tot de volgende keer!

Liefs,
Suzanne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Suzanne

Volg hier al mijn spannende avonturen Down Under!

Actief sinds 01 Juli 2015
Verslag gelezen: 269
Totaal aantal bezoekers 8603

Voorgaande reizen:

01 Juli 2015 - 20 December 2015

DOWN UNDER !

Landen bezocht: