Eerste week - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Suzanne Loon - WaarBenJij.nu Eerste week - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Suzanne Loon - WaarBenJij.nu

Eerste week

Door: Suzanne

Blijf op de hoogte en volg Suzanne

12 Juli 2015 | Australië, Melbourne

Lieve allemaal,

Vorig week zondag (5 juli) ben ik verhuisd naar mijn nieuwe kamer in Werribee. Het huis is erg mooi en groot. Beneden wonen de huiseigenaar, zijn zus, moeder en opa en boven woon ik (op dit moment zonder huisgenoten, helaas). Al heb ik nu wel een badkamer, een enorme woonkamer en keuken voor mezelf (ieder nadeel heeft zijn voordeel). Zondag ben ik hier aangekomen en heb ik gelijk, als echte Hollander, een fiets aangeschaft. Na wat gepuzzel om hem in elkaar te zetten, cross ik nu door Werribee op mijn fietsje met mijn helmpje op (dat is verplicht hier). Australiërs zijn niet echt gewend aan fietsers en dat merk je wel in het verkeer (niet alle automobilisten lijken blij met mij). Daarnaast zijn er niet echt fietspaden, dus maak ik vaak gebruik van het voetpad (een stuk veiliger). Het tochtje naar de universiteit kost me ongeveer 15/20 minuutjes en brengt me één uitdaging: een ongelooflijk, steile heuvel (al gaat die zware beklimming me steeds beter af). In de omgeving zitten, op 5 minuten fietsen, twee grote shoppingcentra, waar je vrijwel alles kan krijgen wat je nodig hebt. Mijn eerste keer boodschappen doen hier was, laten we zeggen, nogal shockerend. Een paprika hier in de supermarkt kost 9 dollar (dat is 6 euro, 6 hele euro's!) en ook andere groente, fruit en vlees zijn een stukje duurder dan in Nederland. Gelukkig vond ik al gauw een groenteboertje en een slagertje, waar het een stuk goedkoper is (en waar je vlees per stuk kan kopen en niet 6 schnitzels per keer).
Mijn eerste week op de universiteit was erg rustig. Deze week bestond voornamelijk uit het lezen van literatuur. Op maandagmiddag kreeg dat lezen een leuke onderbreking toen ik werd gevraagd om te helpen bij een autopsie van een koala. Als er wilde dieren overlijden worden deze naar onze faculteit gebracht voor onderzoek om de doodsoorzaak te achterhalen en deze keer mocht ik meehelpen. Dat was erg interessant en heel leerzaam, voornamelijk omdat ik veel zelf mocht doen en werd bijgestaan door de patholoog! Uiteindelijk bleek de doodsoorzaak een longontsteking te zijn door het inademen van voedsel (een verslikpneumonie zoals ze dat noemen). Op de donderdag zijn Jasmin (begeleidster) en ik half Melbourne door gereden om 'collega's' te ontmoeten, met deze mensen ga ik de komende tijd samenwerkenn. Tot nu toe is iedereen heel aardig en open. Het valt me op dat alle Australiërs (en niet-Australiërs die hier wonen, werken, studeren) heel vriendelijk en open zijn en een praatje is heel makkelijk gemaakt. Zo heb ik al leuke meiden leren kennen in de sportschool (ja, je leest het goed Suzanne is lid van een sportschool). Woensdagavond ben ik gaan bodypumpen en ben daar Maria tegengekomen. Donderdagavond zijn Maria, ik en een vriendin van haar gaan bodycombatten en daarna de stad in gegaan om wat te drinken. Mijn benen vonden de heuvel op vrijdagochtend naar school niet heel prettig en ook mijn armen hebben het even moeilijk gehad, maar over 5 maanden kom ik helemaal afgetraind weer terug naar Nederland ;).
Dit weekend ben ik op vrijdagavond met Claire wat gaan drinken in de Asian Beer Cafe, een heel grote bar waar je gezellig kan zitten en wat kan drinken (met zoals de naam al doet vermoeden veel Aziaten en veel bier). Wij gingen voor cocktails, niet in een glas natuurlijk maar in een kan, voor 15 dollar (GOEDKOOP!). De zaterdag heb ik lekker gerelaxt en de grote plaza in Werribee bezocht. Heel groot winkelcentrum vol met winkeltjes, barretje en restaurantjes. Vandaag (zondag) had ik afgesproken met Monica (kleindochter van mijn papa's nicht (?) in Melbourne) en samen met een studiegenootje van haar, Larissa, hebben we geluncht in Chinatown, waar we dumplings hebben gegeten (zie foto). Dat is een soort deeg gevuld met vlees, vis of groenten en dan gekookt of gefritueerd (heel erg lekker!). Door het slechte weer zijn we een winkelcentrum ingedoken. Eerst Emporium (heeeel dure merken, niet echt mijn budget) en daarna Melbourne Central. Waar Melbourne Central nu staat, was vroeger veel industrie en om dat te 'behouden' is het gebouwd om een fabrieksschoorsteen (zie foto).
Nu lig ik languit op de bank naar The Voice te kijken. Morgen zou ik eigenlijk om half 5 's ochtends op moeten staan voor mijn eerste fieldtrip, maar door het slechte weer (het is hier koud, maar dan ook echt koud, en regen, regen, regen, regen, Nederland is er niks bij) doen we morgen alleen 's middags samples nemen (dus dat betekent uitslapen).

Zoals jullie zien, bevalt het me tot nu toe prima in Australië (op het weer na ;)). Melbourne is een geweldige stad en de mensen zijn super aardig hier. Grappige is wat me opvalt hier is dat Australiër je begroeten met 'Hi, how are you?', maar voordat je kan zeggen 'how you are' zijn ze of al doorgelopen of al met iets anders bezig of ze luisteren niet meer. Het is soms meer een begroeting dan dat ze echt een antwoord verwachten. Ik merk echter hoe snel je gewoontes overneemt, want ik begin het zelf ook al te zeggen! Andere dingen die je vaak hoort, zijn: 'No problem', 'No worries', 'love' and 'darling'.

Tot snel weer!

Liefs,
Suzanne




  • 12 Juli 2015 - 13:53

    Dirk:

    Klinkt erg goed Suus!!

    Geniet van de tijd en vergeet niet om, naast dat Aziatische bier, gewoon Heineken te drinken ;-)

    Gr x Dirk

  • 12 Juli 2015 - 19:49

    Lotte:

    Hee Suusie, super leuk om te lezen dat het je tot nu toe zo goed bevalt en dat je langzaam je draait gaat vinden. Leuk dat je al veel mensen hebt ontmoet en zelfs al wat leuke barretjes gezien! Jammer van het weer maar over paar weken/maanden is het daar weer erg warm! Geniet van je tijd daar! En over paar weekjes keer gezellig skypen als ik terug ben uit Maleisie?
    Liefs X

  • 12 Juli 2015 - 19:49

    Lotte:

    Hee Suusie, super leuk om te lezen dat het je tot nu toe zo goed bevalt en dat je langzaam je draait gaat vinden. Leuk dat je al veel mensen hebt ontmoet en zelfs al wat leuke barretjes gezien! Jammer van het weer maar over paar weken/maanden is het daar weer erg warm! Geniet van je tijd daar! En over paar weekjes keer gezellig skypen als ik terug ben uit Maleisie?
    Liefs X

  • 12 Juli 2015 - 19:49

    Lotte:

    Hee Suusie, super leuk om te lezen dat het je tot nu toe zo goed bevalt en dat je langzaam je draait gaat vinden. Leuk dat je al veel mensen hebt ontmoet en zelfs al wat leuke barretjes gezien! Jammer van het weer maar over paar weken/maanden is het daar weer erg warm! Geniet van je tijd daar! En over paar weekjes keer gezellig skypen als ik terug ben uit Maleisie?
    Liefs X

  • 12 Juli 2015 - 19:49

    Lotte:

    Hee Suusie, super leuk om te lezen dat het je tot nu toe zo goed bevalt en dat je langzaam je draait gaat vinden. Leuk dat je al veel mensen hebt ontmoet en zelfs al wat leuke barretjes gezien! Jammer van het weer maar over paar weken/maanden is het daar weer erg warm! Geniet van je tijd daar! En over paar weekjes keer gezellig skypen als ik terug ben uit Maleisie?
    Liefs X

  • 12 Juli 2015 - 20:54

    Eveline:

    Hee Suuske!

    Leuk dat je het zo goed naar je zin hebt in Australië en dat je al zoveel leuke mensen hebt ontmoet! Toch wel lichtelijk geshockeerd toen ik las over je sportabonnement. Je blijft verrassend uit de hoek komen! Jammer van het weer, maar als jij straks gaat rondreizen is het vast een stuk beter :)! Ik ben benieuwd hoe het aankomende week gaat met samples afnemen! Succes bij de kangaroes!

    Xx Eveline

  • 13 Juli 2015 - 09:32

    Monique:

    Hey Suus

    Dat gaat helemaal goed komen daar......

  • 18 Juli 2015 - 20:48

    Ruke En Alinka:

    Hoi lieve Suus , wat fijn dat het goed met je gaat ! Leuk om de foto"s te zien van Melbourne en de brug over de Yarrariver te zien waar wij een paar jaar geleden ook hebben gelopen en nu ben jij daar !!
    Doe de familie de groeten van ons als je ze bezoekt. Even geduld hebben met het weer , voor dat je het weet loop je te puffen van de warmte . Onze vakantie in Griekenland zit er weer op ,maar we hebben het super gehad en het was erg gezellig met Gerard en Karin samen. Geniet van je tijd daar ! xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Suzanne

Volg hier al mijn spannende avonturen Down Under!

Actief sinds 01 Juli 2015
Verslag gelezen: 397
Totaal aantal bezoekers 8573

Voorgaande reizen:

01 Juli 2015 - 20 December 2015

DOWN UNDER !

Landen bezocht: